دیجیتال مارکتینگ

سئو خارجی چیست؟ (Off-page SEO) چگونه سئو خارجی انجام دهیم؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروز، اینکه فقط محتوای با کیفیت تولید کنید و سایت‌تان را از نظر فنی برای موتورهای جستجو بهینه کنید، تضمینی نیست که حتما در فهرست نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی بگیرید. اگر می‌خواهید بازاریابی محتوا شما واقعا نتیجه بدهد و کاربران بتوانند موضوعات و کلمات کلیدی که درباره آن‌ها نوشته‌اید را با سرچ پیدا کنند، باید به‌عنوان یک منبع معتبر و قابل ارجاع در فضای آنلاین شناخته شوید. برای این کار نیاز دارید تا خارج از سایت خود هم اقداماتی انجام دهید” برای مثال دیگران باید به سایت و مطالب بلاگ‌ شما لینک دهند. اینجاست که به سئو خارجی به‌عنوان یار کمکی و نیروی پشتیبان سئو داخلی برای هرچه بیشتر ارزشمند‌تر شدن سایت شما در فهرست نتایج جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو نیاز خواهید داشت. موضوع این پست از وبلاگ رهنما کالج آموزش سئو خارجی است. اگر می‌خواهید بدانید دقیقا منظور از سئو خارجی سایت چیست و برای طراحی و اجرای آن چه کارهایی باید انجام دهید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی یا سئو آف پیج (Off-page SEO) در واقع مجموعه اقداماتی است که خارج از وب‌سایت خود برای تأثیرگذاری بر رتبه موتور جستجو انجام می‌دهید. برای همین به سئو خارجی سایت، سئو خارج از صفحه هم گفته می‌شود. به‌طور کلی سئو خارج از صفحه تکنیک‌های بهینه‌سازی را شامل می‌شود که می‌تواند رتبه شما را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) بهبود بخشد. برای مثال جذب لینک از سایر وب‌سایت‌ها، فعال بودن در شبکه‌‌های اجتماعی و نوشتن پست مهمان در سایت‌های دیگر و… .

تفاوت سئو خارجی با سئو داخلی چیست؟

تفاوت سئو خارجی با سئو داخلی چیست؟

مهم‌ترین تفاوت بین سئو داخلی و سئو خارجی این است که گوگل از سئوی داخلی شما برای سنجیدن ارتباط محتوایی صفحه با جستجوهای کاربران و از سئوی خارجی برای سنجش میزان اعتبار صفحه شما استفاده می‌کند. تفاوت مهم دیگر بین این دو استراتژی بهینه‌سازی این است که شما کنترل کاملی بر سئوی درون صفحه دارید اما معمولا سئوی خارج از صفحه خارج از کنترل شماست. داستان ساده است، شما می‌توانید تمام تغییرات یا بهینه‌سازی‌هایی را که دوست دارید در صفحات سایت خود ایجاد کنید، اما روی عوامل خارج از صفحه فقط می‌توانید تأثیر بگذارید، نه اینکه آن‌ها را کاملاً کنترل کنید.

با این حال برای نتیجه‌گیری مهم است که هر دو استراتژی سئو آف پیج و سئو آن پیج را برای سایت خود اجرا کنید. سئو داخلی شما معیاری است که استراتژی سئو خارج از صفحه شما را موفق می‌کند و سئو خارجی شما می‌تواند به بهتر دیده‌شدن صفحات سایت شما کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم پست مهم‌ترین نکات بهبود سئو داخلی یا On-page SEO را نیز مطالعه کنید.

چرا سئو خارجی مهم است؟

سئوی خارج از صفحه بسیار ارزشمند است، زیرا به‌سادگی به موتورهای جستجو از جمله گوگل می‌گوید که دیگران در مورد سایت شما چه فکر می‌کنند. به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی لینک ارزشمند به صفحات خود داشته باشید، موتورهای جستجو فرض می‌کنند که یک محتوای عالی دارید و وب‌سایت شما برای کاربران ارزش ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر سئو خارجی معیاری‌ست که نشان می‌دهد وب‌سایت شما برای دیگران در وب مهم است. هر لینکی که دریافت می‌کنید حکم تاییدیه منبع دیگری مبنی بر کیفیت وب‌سایت شما را دارد.

مخصوصا اگر سایت‌های دیگر از استراتژی‌های سئو داخلی مشابه شما استفاده ‌کنند، سیگنال‌های سئوی خارج از صفحه‌ای که دارید می‌توانند به تعیین رتبه بالاتر سایت شما در نتایج جستجو کمک کنند. زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل، فاکتورهای سئوی خارج از صفحه مانند تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها به وب‌سایت‌ها را نیز در رتبه‌بندی اندازه‌گیری می‌کنند. اگر یکی از این وب‌سایت‌ها چندین بک‌لینک‌ از منابع معتبر داشته باشد و سایت دیگر هیچ لینکی از هیچ سایتی دریافت نکرده باشد، سایتی که بک‌لینک بیشتری دارد (شهرت آنلاین بهتری دارد) احتمالا رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجوی کاربران خواهد داشت.

واقعیت هم این است، همانطور که ارزش خانه شما صرفاً بر اساس متراژ یا آجر و مصالح آن تعیین نمی‌شود، بلکه عوامل بیرونی، مانند محله‌ای که در آن قرار دارد هم روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد، در مورد وب‌سایت‌ها هم همین است. علاوه بر ساختار فنی بهینه و محتواهای سئوشده، بک‌لینک‌ها و دیگر ارجاعات مختلف در بلاگ‌ها و سایت‌های دیگر به گوگل می‌گوید که جایگاه محتواها و سایت شما برای مخاطبان کجاست.

ارکان اصلی سئو خارج از صفحه (Off-page SEO)

برای طراحی و اجرای یک استراتژی سئو خارجی سایت باید روی چهار فاکتور مهم تمرکز کنید:

لینک‌ها همان پیوندهایی هستند که از سایت‌های دیگر به سایت شما داده می‌شوند. گفتیم که لینک‌ها یک معیار مهم ارزیابی اعتبار و محبوبیت سایت و محتواهای شما برای موتورهای جستجو محسوب می‌شوند. یعنی هرچه از سایت‌ها و وبلاگ‌های مخصوصا معتبر و پربازدید، لینک‌های بیشتری به صفحات سایت‌تان داشته باشید، احتمال اینکه در موتورهای جستجو رتبه‌بندی شوید بیشتر می‌شود. برعکس، هرچه لینک‌های کمتری به محتواهای شما وجود داشته باشد، متقاعد کردن گوگل به اینکه سایتی قابل اعتماد و معتبر هستید، سخت‌تر خواهد بود.

در واقع در سئو خارج از صفحه شما به صفحات دیگری غیر از صفحات داخلی سایت خود نیاز دارید که اعتبار شما را تضمین کنند. این کار را بک‌لینک‌ها برایتان انجام می‌دهند. پس لینک بیلدینگ یک استراتژی اساسی در سئوی خارجی است و باید کار شماره یک در لیست کارهای مربوط به سئو خارج از سایت‌تان باشد. در ادامه این مطلب بیشتر درباره چگونگی استفاده از بک‌لینک‌ها حرف می‌زنیم.

۲-دومین فاکتور سئو خارجی: شبکه‌های اجتماعی

احتمالا شبکه‌های اجتماعی برای خیلی‌ از افراد نهایتا ابزاری برای معرفی عمومی برند و کسب‌وکارشان است. اما این پلت‌فرم‌ها می‌توانند ابزاری برای انجام بهتر SEO خارجی هم باشند. یادتان باشد فعالیت درست و به‌اندازه در رسانه‌های اجتماعی یک راه عالی برای به‌دست آوردن اعتبار دامنه و افزایش رتبه در موتورهای جستجو است. مطالعهٔ پست چگونه استراتژی بازاریابی شبکه‌‌های اجتماعی تهیه کنیم به شما کمک زیادی در این حوزه خواهد کرد.

وقتی محتوایی را در رسانه‌های اجتماعی به‌اشتراک می‌گذارید که ترافیک را به وب‌سایت شما هدایت می‌کند، به گوگل نشان می‌دهید که در حال دریافت ترافیک از منابع مختلف هستید و حتما محتوای باکیفیت و جالب‌توجهی دارید.

به همین دلیل، مهم است که به‌طور مداوم مخاطب هدف خود را در شبکه‌های اجتماعی درگیر کنید و از این پلت‌فرم‌ها برای توزیع محتواهای خود استفاده کنید. تعامل بیشتر با کاربران در این شبکه‌ها می‌تواند باعث افزایش اشتراک‌گذاری‌ها، بک‌لینک‌ها و نرخ کلیک‌ سایت‌تان شود. این فاکتورها اعتبار دامنه سایت را برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بالا می‌برند.

۳-سومین فاکتور سئو آف-پیج: سئو محلی یا لوکال سئو (Local SEO)

سئوی محلی یا لوکال سئو یک استراتژی بهینه‌سازی است که شامل بهینه‌سازی یک سایت برای نتایج جستجوی محلی می‌شود. این استراتژی معمولاً برای کسب‌وکارهایی که به مصرف‌کنندگان در مناطق جغرافیایی خاص خدمات می‌دهند (مانند سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها یا سوپرمارکت‌ها و…) بسیار ارزشمند است.

برای انجام Local SEO باید سیگنال‌هایی را به موتورهای جستجو ارسال کنید که به مصرف‌کنندگان در مناطق محلی خدمات شما را معرفی کنند. برای مثال باید شرکت خود را به‌ فهرست راهنماهای کسب‌وکار محلی و ملی، مثل سایت کتاب اول و سایت‌های معرفی کسب‌وکارها یا Google My Business اضافه کنید. حواستان باشد که باید اطلاعات تماس ثابتی در تمام پلتفرم‌های دیجیتال داشته باشید.

همچنین مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات مثبت‌شان را به‌صورت آنلاین در سایت شما یا هرجا تبلیغی از شما هست بنویسند.

۴-چهارمین فاکتور سئو خارج صفحه: بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند به مخاطبان هدف خود برسید و آن‌ها را با اطلاعاتی که نیازها و خواسته‌های آن‌ها را برطرف می‌کند جذب کنید.

علاوه بر تلاش‌های بازاریابی محتوای درون صفحه‌ای، مانند پست‌های وبلاگ، می‌توانید از روش‌هایی مانند وبلاگ‌نویسی مهمان، پیشنهاد کتاب دیجیتال یا پادکست قابل دانلود، نظرسنجی‌ها و گزارش‌ها هم استفاده کنید.

این روش‌ها راه‌های عالی برای هدایت ترافیک به وب‌سایت شما، تولید مشتریان بالقوه جدید و بهبود رتبه موتور جستجو هستند. مخصوصا از نوشتن پست مهمان حتما استفاده کنید. چون مزایای متعددی برای سایت‌تان خواهد داشت؛ از جمله اینکه به مخاطبان جدیدی در بازار هدف خود دسترسی پیدا می‌کنید. در ضمن با انتشار در یک دامنه معتبر دیگر یک بک‌لینک با ارزش به دست خواهید آورد. در نهایت، نوشتن پست مهمان می‌تواند ترافیک وب‌سایت بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد و رتبه‌بندی سایت‌تان را بهتر کند.

البته باید وبلاگی که در آن پستی منتشر می‌کنید از وبلاگ‌های محبوب مخاطبان‌تان باشد و بهتر است که از نظر موضوعی تا حد امکان به حوزه کاری و تجاری شما مربوط باشد.

انواع لینک برای سئوی خارجی کدامند؟

دیدیم که لینک‌ها جزء مهمی برای سئوی خارج از صفحه هستند. قبل از شروع ساختن یا کسب بک‌ لینک و آشنایی با نکات مهم برای داشتن یک لینک کاربردی، باید انواع مختلف لینک‌ها را بشناسید. به‌طور کلی کارشناسان سئو سه نوع لینک برای استفاده در سئوی خارجی تعریف می‌کنند:

Natural Links در واقع لینکی است که به‌صورت طبیعی و ارگانیک به وب‌سایت شما وارد می‌شود. تیم شما برای به‌دست آوردن این لینک هیچ اقدامی انجام نداده است. شخصی که آن محتوا را نوشته خودش تصمیم گرفته است که به محتوای شما لینک دهد؛ احتمالا به این دلیل که کسب‌وکار و محتوای شما را دنبال می‌کند یا محتوای شما را از طریق جستجو کشف کرده و برایش با ارزش بوده است.

Build Links در واقع لینک‌هایی هستند که از طریق ارتباط با سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما وارد می‌شود. معمولا تیم شما برای به‌دست آوردن این لینک برنامه‌ریزی می‌کند. مثلا با مدیران وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌نویسان و روزنامه‌نگاران و البته اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی تماس می‌گیرد. حتی ممکن است محتوای خود را در یک کمپین تبلیغاتی تبلیغ کنید تا در معرض دید قرار بگیرد و مردم محتوای شما را کشف کنند.

Created Links یا لینک‌های ایجاد‌شده همان لینک‌هایی هستند که از طریق ارسال‌ توسط تیم خودتان در فهرست‌ها، انجمن‌ها یا بیانیه‌های مطبوعاتی به وب‌سایت شما می‌آید. تیم شما این لینک را عمداً و بدون انجام هیچ ارتباطی ایجاد کرده است. البته این تاکتیک سئوی خارج از صفحه برای ساخت لینک معمولاً به‌عنوان یک عمل سئو کلاه سیاه شناخته می‌شود. زیرا موتورهای جستجو این نوع روش لینک‌سازی را چندان مثبت و نشان‌دهنده اعتبار نمی‌بینند. بهتر است هنگام ساخت لینک، روی پیوندهای طبیعی یا ساختگی تمرکز کنید.

شش عاملی که بر ارزش لینک برای سئوی خارج از صفحه تأثیر می‌گذارد

لینک‌سازی مهم است، اما مهم‌تر از آن این است که بدانیم لینک‌ها و پیوندها به سایت خود را در کدام وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها و چگونه ثبت کنیم. یکی از مهم‌ترین نکات در آموزش سئو خارجی نیز معرفی عواملی است که بر ارزش یک لینک به وب‌سایت شما تأثیر می‌گذارند.

نکته مهم اینکه در سیاست‌گذاری‌ها و الگوریتم‌های موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل، دیگر فقط تعداد لینک‌هایی که به صفحات مختلف سایت دارید مهم نیست، بلکه کیفیت لینک‌ها هم به اندازه تعدادشان اهمیت دارد. یعنی داشتن تعداد زیاد بلک‌لینک‌ برای سئوی خارجی کافی نیست و باید توسط دامنه‌هایی با اعتبار بالا به شما لینک داده شود. درضمن این لینک‌ها باید از سایت‌ها و وبلاگ‌هایی باشند که محتواهای آن‌ها با سایت شما مرتبط است. مثلا اگر برای سایت یک کلینیک دامپزشکی و درمان حیوانات خانگی لینک‌سازی می‌کنید، ارجاع به سایت‌های رسمی انجمن دامپزشکان و… خیلی بهتر از یک وبلاگ درباره سبک زندگی جواب می‌دهد.

به‌طور کلی شش عامل زیر روی ارزش لینک برای سئوی خارج از صفحه تأثیر می‌گذارند:

  1. انکر تکست (Anchor Text) مورد استفاده برای لینک به سایت شما. متن خاصی که در لینک به وب‌سایت شما اشاره می‌کند باید توصیفی و مرتبط با کسب‌وکارتان باشد.
  2. تازگی یا قدمت لینک به سایت شما. هرچقدر از زمانی که به سایت یا یک صفحه از سایت شما لینک داده می‌شود بگذرد، اعتبار این لینک برای موتورهای جستجو بیشتر می‌شود.
  3. تعداد لینک‌های موجود در صفحه پیوندها
  4. رابطه بین موضوع سایت پیوند‌دهنده و حوزه کاری شما. در حالت ایده‌آل، صفحاتی که به موضوعات مشابه یا مرتبط می‌پردازند باید به یکدیگر پیوند داده شوند تا تجربه‌ای غنی برای کاربران فراهم کنند.
  5. قابل اعتماد بودن سایت لینک‌دهنده
  6. اعتبار سایت و صفحه لینک‌دهنده

با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs ،SEMrush و غیره، می‌توانید ارزش لینک بالقوه یک سایت را ارزیابی کنید.

نقش محتوا در سئو خارج از صفحه

شما ممکن است بهترین تکنیک‌های سئو خارج از صفحه را برای سایت‌تان اجرا کنید، اما اگر محتوای باکیفیتی نداشته باشید، نمی‌توانید نتیجه مورد نظر خود را بگیرید. محتوا همان چیزی است که کاربران را در صفحه نگه می‌دارد و اگر محتوایی برای مخاطبان شما ارزشمند نباشد، آن‌ها در صفحات مختلف سایت شما نمی‌ماند.

با لینک‌سازی کافی، احتمالا بتوانید ترافیک زیادی به سایت خود سرازیر کنید، اما اگر چیزی که برای کاربران جذاب و مورد نیاز باشد در صفحه به آن‌ها نشان ندهید، این ترافیک هرگز اعتباری برای سایت شما به همراه نخواهد داشت. باید در محتوای خود مخاطبان را متقاعد کنید که همه پاسخ‌ها درباره نیازها و خواسته‌های آن‌ها را ارائه می‌کنید.

بنابراین، بخش مهمی از هر استراتژی سئوی خارجی، داشتن محتوای خوب برای کمک به جذب کاربران هنگام ورود به صفحه سایت شماست. می‌توانید پست راهنمای جامع تولید محتوا را در وبلاگ رهنما کالج بخوانید تا بتوانید یک محتوای عالی برای سایت خود آماده کنید.

نحوه طراحی و اجرای سئوی خارج از صفحه 

تا اینجا با همه چیز درباره اینکه سئو خارجی سایت چیست و چگونه اجرا می‌شود آشنا شدیم. حالا بیایید با هم ببینیم که در عمل چگونه باید سئو خارجی را انجام دهیم. با انجام مراحل زیر می‌توانید یک فرآیند کلی برای سئوی خارج از صفحه خود طراحی و اجرا کنید:

۱-برای شروع لینک‌سازی نگاهی به وضعیت لینک‌های رقبا بیندازید

می‌خواهید لینک‌سازی را برای سایت خود شروع کنید، اما دقیقا نمی‌دانید باید با کدام وب‌‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها تماس بگیرید؟ تحقیقات سریعی در مورد رقبای خود انجام دهید تا نمایه‌های بک‌لینک آن‌ها و اینکه چه وب‌سایت‌هایی به آن‌ها لینک می‌دهند را شناسایی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام وب‌سایت‌ها در صنعت شما معتبر هستند و می‌توانند در گرفتن رتبه بهتر در گوگل کمک کنند.

۲-با سایت‌های مرجع حوزه کاری خود ارتباط داشته باشید

برای لینک‌سازی باید با سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف و مخصوصا سایت‌های حوزه کاری خود ارتباط داشته باشید. با آن‌ها مذاکره کنید تا در ازای اشتراک گذاشتن مطالبی از آن‌ها در شبکه اجتماعی خود یا درج آدرس سایت‌شان در وب‌سایت خود، آن‌ها هم به سایت شما لینک بدهند.

همچنین می‌توانید به یک انجمن تخصصی در حوزه کسب‌وکار خود بپیوندید. مثلا یک انجمن صنعتی یا اتاق بازرگانی محلی. سپس اطمینان حاصل کنید که تجارت شما هم یک لینک در وب‌سایت انجمن دریافت می‌کند.

۳-در رسانه‌ها و روزنامه‌ها مطلب بنویسید

نوشتن برای نشریات راهی عالی برای نشان دادن این است که شما در صنعت خود یک مرجع هستید. در عین حال می‌توانید خدمات کسب‌و‌کار خود را نیز در نوشته‌هایتان تبلیغ کنید. این نوع تبلیغات به شما پتانسیل زیادی برای جذب مشتریانی می‌دهد که در غیر این صورت ممکن است نام شما را نشنیده باشند. به علاوه، می‌تواند مجموعه‌ای از نوشته‌ها را برایتان رزومه کند که با آن رزومه در سایر نشریات هم شروع به نوشتن کنید.

با روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه به‌عنوان منابع احتمالی برای گرفتن لینک تماس بگیرید. از آن‌ها برای میزبانی محتوایی که ایجاد کرده‌اید، کمک بگیرید و بخواهید در مطالب خود به وب‌سایت شما لینک بدهند. یا مطالب شما را در سایت و روزنامه خود به‌عنوان رپرتاژ منتشر کنند.

۴-روی تولید محتوا تمرکز کنید

برای اینکه دیگران به شما لینک دهند یا حتی قبول کنند در قراردادی پولی به صفحه محتوایی از شما اشاره کنند، باید محتوای با کیفیت ایجاد کنید. ایجاد پست‌های وبلاگ با کیفیت بالا، اینفوگرافیک‌ها، ویدیوها و محتواهای دیگر همه راه‌های عالی برای جذب کلیک و پیوندهای طبیعی به سایت شما هستند. 

۵-در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

در شبکه‌های اجتماعی محتواها و صفحات سایت خود را به اشتراک بگذارید. تبلیغ محتوا در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به جلب توجه و گرفتن لینک کمک کند. محتوای مناسب مانند اینفوگرافیک‌ها، پست‌های وبلاگ و موارد دیگر را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی پست کنید. پست‌هایتان را نیز برای بهتر و بیشتر دیده‌شدن بهینه کنید؛ مثلا از هشتگ‌های کاربردی و ترندشده در توییتر و اینستاگرام استفاده کنید. برای شناخت راه‌های بیشتر تبلیغات در اینستاگرام، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به پست «صفر تا صد بازاریابی اینستاگرامی» بیندازید.

با اینفلوئنسرهای شبکه‌های مجازی هم تماس بگیرید. اگر یک فرد شناخته‌شده برند شما را تایید کند، اعتماد مخاطبان‌تان به محتواها و محصولات‌تان افزایش پیدا می‌کند.

۶-تبلیغات اینترنتی انجام دهید

جدا از سئو، نوع دیگری از بازاریابی وجود دارد که به بازاریابی موتورهای جستجو معروف است. اگرچه بازاریابی موتورهای جستجو -که اغلب به آن بازاریابی سئو نیز می‌گویند- به شما ترافیک ارگانیک نمی‌دهد، اما به شما کمک می‌کند محتوای صفحه خود را در صفحه اول گوگل قرار دهید.

ابزارهای سئو خارج از صفحه کدامند؟

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ابزارهای سئو برای اجرای استراتژی سئوی خارج از صفحه، کنترل و نظارت بر آمارهای مربوط به بک‌لینک‌هاست. قطعا برای نتیجه‌گیری بهتر از لینک‌های خود باید جزئیات مربوط به دامنه‌های ارجاع‌دهنده، انکرتکست‌‌ها، مرجع پیوند لینک‌ها و موارد دیگر را تحت نظر داشته باشید.

برای اینکه مرتب بک‌لینک‌های خود را بررسی کنید، می‌توانید از ابزارهایی برای تجزیه‌ و‌ تحلیل پروفایل‌های بک‌لینک خود و رقبایتان استفاده کنید. برای مثال:

  • Moz Link Explorer که شناسایی فرصت‌های نوشتن پست مهمان باکیفیت را آسان می‌کند. یعنی به شما امکان می‌دهد معیارهای ضروری را در هر صفحه وب دریافت و تعیین کنید که آیا این صفحه می‌تواند مناسب ارجاع به سایت شما باشد یا خیر. 
  • SEMrush که به شما امکان می‌دهد وب‌سایت خود را از نظر بک ‌لینک با رقبای خود مقایسه و زمینه‌های بهبود را شناسایی کنید.

دیگر ابزارهایی که برای سئو خارج از صفحه استفاده می‌شوند هم Buzzsumo ،Ubersuggest و Ahrefs هستند. البته همان‌طور که قبلا در پست تحقیقات کلمات کلیدی هم گفته شد احتمالا برخی از این ابزارها برای آی‌پی‌های ایران قابل استفاده نباشند.

جمع‌بندی

موتورهای جستجو هنگام تعیین رتبه یک صفحه فاکتورهای زیادی را می‌سنجند. برخی از عوامل به محتوا و عملکرد وب‌سایت شما از نظر فنی بستگی دارد (مثل سرعت سایت)؛ از طرف دیگر، گوگل نیز شناخت خود را از وب‌سایت‌تان، از طریق منابع خارج از دامنه شما جمع‌آوری می‌کند. به‌همین دلیل سئو خارج از صفحه نیز در کنار بهینه‌سازی فنی و محتوایی سایت بسیار ضروری است.

استراتژی سئو خارج از صفحه با سئو داخلی همکاری می‌کند تا به موتورهای جستجو تصویر کاملی از کسب‌وکار‌تان ارائه دهند تا رتبه شما را تعیین کنند. مثلا لینک بیلدینگ (یک تاکتیک اصلی در سئوی خارجی) یکی از فاکتورهای برتر رتبه‌بندی برای موتورهای جستجوست. پس هنگام اجرای استراتژی سئوی خارجی نه تنها باید بلد باشید چگونه لینک بسازید، بلکه باید بدانید که چرا این لینک‌ها را ایجاد می‌کنید. چون قرار است با این لینک‌ها حضور چشمگیرتری داشته باشید و به افرادی دسترسی پیدا کنید که فکر می‌کنید خدمات و محصولات شما می‌توانند به آن‌ها کمک کنند. فراموش نکنید که برای تقویت مهارت‌ها و آموزش جامع سئو می‌توانید در بوت کمپ آموزش دیجیتال مارکتینگ رهنما کالج شرکت کنید!

منبع
hubspotwebfx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا