دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ چیست؟ + نکات مهم

تقریبا همه می‌دانیم که توسعه روابط با مشتریان به کار جدی و برنامه‌ریزی‌شده نیاز دارد. در بازاریابی مدرن امروز و مخصوصا دیجیتال مارکتینگ، نمی‌توانید منتظر بمانید تا مشتریان‌تان به‌سراغ شما بیایند. اگر می‌خواهید به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید، این شما هستید که باید فعال باشید و در جایی بازاریابی کنید که آن‌ها حضور دارند. دنیای امروز هم دنیای سرعت و مشغولیات مختلف اداری و شخصی است. شاید مشتری شما در سفر لپ‌تاپ و تبلت همراهش باشد و اینترنت فعال هم داشته باشد اما واقعیت این است که اغلب دستگاه‌های تلفن همراه و پیام‌های بازاریابی پیامکی هستند که حتی در شلوغ‌ترین روزها هم چک می‌شوند. به همین دلیل نیز بازاریابی پیامکی حتی بیشتر از بازاریابی ایمیلی می‌تواند ارتباط شما را با مشتریان‌تان حفظ کند و یکی از مؤثرترین اشکال ارتباط با مشتریان در بازاریابی موبایلی است. با اس ام اس مارکتینگ، شما به مشتریان‌تان در هرجایی که موبایل‌شان همراه‌شان باشد دسترسی خواهید داشت. حتی خیلی از مشتریان‌تان انتظار دارند که بتوانند از طریق پیامک به شما دسترسی داشته باشند و درباره سفارش‌های خرید خود یا خدماتی که نیاز دارند اطلاعات فوری دریافت کنند. اگر شما هم می‌خواهید با بازاریابی پیامکی به تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه دست پیدا کنید و تکانی اساسی به کسب‌وکار خود بدهید، با این مقاله رهنما کالج همه چیز را برای شروع یک پیامک مارکتینگ قوی یاد می‌گیرید.

بازاریابی پیامکی چیست و چگونه می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند؟

بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ (SMS Marketing) نوعی بازاریابی است که کسب‌و‌کارها از آن برای ارسال تبلیغات به مشتریان از طریق پیام کوتاه (SMS) استفاده می‌کنند. البته بازاریابی پیامکی در واقعیت چیزی بیشتر از فقط ارسال پیامک تبلیغاتی است. معمولا کسب‌وکارها از ارسال پیام‌های متنی به مشتریان برای برقراری ارتباط و تعامل با آن‌ها در سطح شخصی و یک‌به‌یک استفاده می‌کنند.

یک ویژگی مهم بازاریابی پیامکی این است که شما کنترل کاملی بر لیست مخاطبان و محتوایی که در متن با مشتریان به‌اشتراک می‌گذارید، دارید. در واقع این کانال تبلیغاتی کاملا تحت اختیار شماست و می‌توانید از ابتدا تا انتهای استراتژی تبلیغاتی و محتوایی خود را برنامه‌ریزی و هدایت کنید. بازاریابی پیامکی مکمل مؤثری برای بازاریابی اجتماعی شما خواهد بود و به شما امکان می‌دهد با پیام‌های هدفمند و مؤثر به مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه در زمان واقعی دسترسی پیدا کنید. پس می‌تواند برای مشتریان و کسب‌وکار شما شخصی‌سازی شود و بهترین نتیجه را از نظر بازاریابی برایتان داشته باشد.

چرا بازاریابی پیامکی موثر است؟

تفاوتی نمی‌کند که نوع کسب‌وکارتان چیست یا چه محصول و خدماتی ارائه می‌کنید. پیامک یک راه عالی برای دسترسی مستقیم به مشتریان‌تان است. با قرار دادن لینک سایت یا وبلاگ کاری‌تان در متن پیام‌های خود، می‌توانید تعامل با کسب‌وکارتان را به‌صورت آنلاین هم افزایش دهید. به‌طور کلی پیامک به چند دلیل یکی از مفیدترین کانال‌های بازاریابی است و مزایای بیشتری نسبت به سایر اشکال بازاریابی دیجیتال دارد:

۱-اس ام اس مارکتینگ سریع است

بازاریابی پیامکی از چند جهت سریع است. برخلاف شبکه‌های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی، نیازی به طراحی هیچ تصویری برای مطابقت با محتوای خود ندارید. پیام‌های متنی نیز دارای محدودیت کاراکتر هستند، بنابراین نیازی به نوشتن متن بلند هم ندارید. در حالی که ایمیل‌ها معمولا دارای محتوای طولانی‌تر مانند یک خبرنامه با منابع مفید هستند. پس تولید و ارسال پیامک سریع و آسان است.

در ضمن پیامک‌ها سریع‌تر از پست اینستاگرام یا ایمیل به دست مخاطبان شما می‌رسند. مشتریان شما نیازی به ورود به حساب‌های ایمیل خود یا باز کردن یک پلت‌فرم شبکه اجتماعی برای خواندن پیام‌های شما ندارند. یعنی پیامک‌ها مستقیماً به تلفن‌های مخاطبان تحویل داده می‌شوند.

علاوه‌براین، هنگام دریافت اس ام اس، یک آلارم یا نوتیفیکیشن فوری در تلفن همراه دریافت می‌کنند. پس می‌توانید از پیامک برای ارسال اعلان‌های فوری مثل نزدیک بودن زمان تمدید قرارداد بیمه یا ارسال کد رهگیری سفارش و پرداخت مشتری استفاده کنید.

۲-بازاریابی پیامکی نرخ باز شدن بالایی دارد

برخلاف سایر کانال‌های تبلیغاتی تحت مالکیت مثل بازاریابی ایمیلی، بازاریابی پیامکی نرخ باز شدن فوق‌العاده بالایی دارد. تقریباً هر پیام کوتاهی که ارسال می‌کنید توسط مخاطبان شما باز شده و خوانده می‌شود. پس اگر می‌خواهید افراد پیام‌های شما را باز کنند، ارسال پیام‌های متنی مؤثرترین راه برای وادار کردن آن‌ها به انجام این کار است. البته استفاده بیش از حد از این شکل از بازاریابی می‌تواند برای مخاطبان آزاردهنده باشد. بنابراین مطمئن شوید که تعداد پیامک‌هایی که ارسال می‌کنید و نوع محتوایی که در پیام خود قرار می‌دهید را تحت کنترل دارید.

۳-پیامک مارکتینگ نرخ پاسخگویی بالایی دارد

از آنجایی که نرخ باز شدن پیامک بالاست، نرخ پاسخگویی آن هم بالا خواهد بود. میانگین نرخ پاسخ برای یک پیام بازاریابی پیامکی ۴۵ درصد است، در حالی که نرخ کلیک ایمیل معمولاً بالاتر از ۷ درصد نمی‌رود. مشتریان معمولا روی لینکی که شما از طریق متن ارسال می‌کنید بیشتر از لینکی که در ایمیل فرستاده‌اید کلیک می‌کنند.

۴-ارسال اس ام اس تبلیغاتی نرخ تعامل بالایی دارد

نرخ تعامل اس ام اس در مقایسه با ایمیل نجومی است. به‌طوری که ۹۰ درصد از پیامک‌ها در عرض ۳ دقیقه پس از دریافت‌شان خوانده می‌شوند. این یعنی پیامک یک ابزار عالی برای ارائه اطلاعات حیاتی با نرخ موفقیت بالاست

در ضمن برخلاف اینکه بازاریابی پیامکی یک روش تبلیغاتی تهاجمی به‌نظر می‌رسد، اما تقریبا بیشتر مشتریان مایلند پیام‌هایی مثل کد پیگیری سفارش و زمان دریافت بسته یا اطلاعات بلیط خریداری‌شده خود را در قالب پیامک دریافت کنند و در موبایل‌هایشان داشته باشند.

واقعیت این است که مشتریان امروزی ترجیح می‌دهند از تماس‌های تلفنی اجتناب کنند و می‌خواهند به‌سرعت و با کمترین هزینه با کسب‌وکارهایی که از آن‌ها خرید می‌کنند در ارتباط باشند. بازاریابی پیامکی این امکان را برای شما فراهم می‌کند و روابط شخصی قوی‌تر و بیشتری با مشتریان‌تان ایجاد می‌کند. چون این روش بازاریابی یک فرمت ارتباطی یک به یک است.

۵-SMS Marketing روشی عالی برای بازاریابی بدون اینترنت است

اگر کسب‌و‌کار شما سعی دارد در شرایطی فعالیت کند که اینترنت گران است یا خدمات وای‌فای کمتر در دسترس است، پیامک یک کانال ارتباطی قوی و مهم برای برقراری ارتباط با مشتریان‌تان خواهد بود.

اس ام اس مارکتینگ برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

اس ام اس را می‌توان به روش‌های مختلف برای بازاریابی استفاده کرد. یعنی کارهایی که می‌توانید با پیامک انجام دهید بسته به نوع مشتریان و نوع کسب‌وکارتان بسیار متنوع است. به‌طور کلی در اس ام اس مارکتینگ معمولا با دو نوع پیام سروکار داریم:

۱-پیام‌های تبلیغاتی و کمپینی (Campaigns): پیام‌های کمپین، پیام‌های متنی انبوه کلاسیک «یک به چند» هستند. این پیام‌ها معمولاً شامل تبلیغات (تخفیف، فروش‌های ویژه و…) یا اطلاعات عمومی (جزئیات رویداد‌های حراجی، به‌روزرسانی‌ها، هشدارهای آب‌و‌هوا و…) می‌شوند.

۲-پیام‌های تراکنشی (Transactional): پیام‌های تراکنشی در واقع پیام‌های «یک به یک» هستند که توسط یک رویداد یا رفتار خاص ایجاد می‌شوند. مثلا پیامک تأیید سفارش یا اعلان حمل‌و‌نقل برای خرید آنلاین یک پیام تراکنشی محسوب می‌شود. این پیام‌ها اطلاعات مرتبط با سفارش مشتری یا موجودی حساب او در فروشگاه اینترنتی را به او منتقل می‌کنند.

هرکدام از این دو دسته، انواع مختلفی از بازاریابی پیامکی را شامل می‌شوند که می‌توانید در استراتژی‌های بازاریابی موبایلی خود از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال:

تبلیغات کوتاه‌مدت برای مشاغل خرده‌فروشی یا فروشگاه‌های آنلاین

تخفیف‌های دوره‌ای یا فروش‌های ویژه معمولا یک راه عالی برای هدایت افراد بیشتری به فروشگاه آنلاین یا وب‌سایت فروشگاهی شما هستند. اگر برای فروش یا تبلیغات در زمان محدود برنامه‌ریزی می‌کنید، پس حتما می‌خواهید تا حد امکان افراد بیشتری در مورد حراج شما بشنوند.

کمپین‌های بازاریابی پیامکی یک کانال عالی برای اعلام این پیشنهادات به مشتریان‌تان هستند. با اس ام اس مارکتینگ می‌توانید مطمئن باشید که مشتریان هدف خود برای فروش ویژه‌تان را از دست نمی‌دهید.

به‌روزرسانی فوری در مورد رویدادها یا سفارش‌های مشتری

با پیامک می‌توانید به‌راحتی هرگونه تغییر، لغو، اطلاعات عمومی یا به‌روزرسانی در محصول و خدمات خود را با تعامل زمان واقعی بهتر از ایمیل یا سایر کانال‌ها به مشتریان‌‌تان اطلاع بدهید. همچنین ارسال اطلاعات موجودی حساب، پرداخت‌های آتی، یادآوری‌های سررسید صورت‌حساب و سایر اطلاعات معاملاتی با پیامک برای مشتری هم یکی از انواع پرکاربرد پیامک‌های بازاریابی است.

یادآوری قرار دریافت خدمات در محل

اگر کسب‌وکار شما در زمان‌های قرار ملاقات برنامه‌ریزی‌شده اجرا می‌شود (مثلا پشتیبانی از نرم‌افزار‌های کاری مشتری)، اینکه مشتریان زمان‌های حضور نیروی شما برای ارائه خدمات را فراموش نکند بسیار مهم است. واقعا زمان و هزینه زیادی هدر می‌رود اگر مشتریان شما برای دریافت خدمات در محل حضور نداشته باشند یا مجبور باشید ساعت‌ها منتظر رسیدن آن‌ها شوید.

حتی اگر یک مشتری زمان‌بندی شما را به هم بزند یعنی ممکن است قرارهای کاری با مشتریان دیگر را هم از دست بدهید. این یعنی از دست رفتن تقویم کاری که برای آن برنامه‌ریزی کرده بودید. به سادگی می‌توانید از اتوماسیون بازاریابی برای تنظیم یک متن خودکار پیامکی برای پیگیری هر رزرو قرار دریافت خدمات استفاده کنید.

هشدارهای داخلی

اگر تعداد زیادی کارمند دارید، ارسال پیام‌های فوری یک‌باره (بسته شدن دفتر، به‌روزرسانی‌های اضطراری و غیره) برای همه دشوار است. می‌توانید برای آن‌ها ایمیل بفرستید، اما ممکن است در زمان مناسب ایمیل خود را نبینند. اینجا هم ارسال پیامک یک راه عالی برای تضمین این است که همه کارمندان‌تان پیام شما را به موقع دریافت می‌کنند.

سایر نمونه‌های رایج بازاریابی پیامکی هم می‌توانند پاسخ خودکار تایید اشتراک، ارسال پیشنهادات یا کدهای تخفیف‌ برای مشتریان، بازاریابی مجدد و ارسال نظرسنجی باشد.

هر کسب‌وکاری نیازی به استفاده از تمام این پیامک‌ها ندارد. شما باید براساس نیازهای مشتریان و محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنید و همچنین اهداف دیجیتال مارکتینگ خود هرکدام از این پیامک‌ها را که برای کسب‌وکار‌تان موثرتر است استفاده کنید.

قوانین اس ام اس مارکتینگ

قوانین اس ام اس مارکتینگ

پیامک یک راه ارتباطی بسیار موثر و مستقیم با مشتری است. اما اگر به‌ یک‌سری قوانین توجه نکنید، کمپین بازاریابی پیامکی شما می‌تواند برای مشتریان تهاجمی و آزاردهنده باشد. برنامه‌ریزی دقیق قدم‌ها برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های ارسال پیامک می‌تواند به شما کمک کند تا توجه مخاطبان خود را از دست ندهید.

اکنون که می‌دانید بازاریابی پیامکی چیست و چگونه می‌تواند برای سازمان شما مفید باشد، بیایید نگاهی به برخی از نکات و قوانینی بیندازیم که باید هنگام طراحی و اجرای استراتژی‌های اس ام اس مارکتینگ در نظر بگیرید:

۱-مطمئن شوید که مخاطبین شما برای دریافت پیامک رضایت دارند

اولین و مهم‌ترین مورد، دریافت مجوز از مخاطبین خود برای ارسال پیامک به آن‌ها‌ست. پیامک نرخِ باز شدنِ بسیار بالایی دارد، اما اگر پیام‌هایی را برای افرادی ارسال می‌کنید که آن‌ها را نمی‌خواهند، ارسال پیامک به شما کمکی نمی‌کند. 

درخواست رضایت برای استفاده از شماره تلفن آن‌ها برای بازاریابی ساده است. می‌توانید از مشتریان‌تان بخواهید دریافت پیامک را در وب‌سایت یا سایر کانال‌های آنلاین شما انتخاب کنند. اما، قبل از شروع ارسال نیز باید تأییدیه متنی دریافت کنید که آن‌ها واقعاً می‌خواهند مشترک شوند. مثلا می‌توانید با ارسال یک پیامک (و فقط یک پیامک) از آن‌ها برای اشتراک تشکر کرده و بخواهید با یک بله یا خیر ساده، درخواست اشتراک در لیست دریافت پیامک از کسب‌وکار شما را تأیید کنند. اگر پاسخ ندادند، دیگر به آن‌ها پیامک ندهید. بدیهی است که اگر پیامک «خیر» را برایتان ارسال کردند، اصلا نباید به آن‌ها پیامک مجدد ارسال کنید.

۲-در هر پیام متنی، گزینه لغو اشتراک قرار دهید

اینکه دستورالعمل‌هایی برای انصراف در پیامک‌ها داشته باشید، تقریبا برای همه ارتباطات بازاریابی ضروری است. منتها در روش‌هایی مانند پیامک مارکتینگ حتی یک الزام قانونی محسوب می‌شود. ارسال مکرر پیامک به افرادی که نمی‌خواهند از شما چیزی دریافت کنند، بیشتر از اینکه منجر به فروش شود، مشتریان‌ بالقوه را نیز از شما می‌گیرد. شما باید اطلاعات لغو اشتراک را حتی برای پیام‌های تراکنشی مانند به‌روزرسانی‌های ارسال سفارش یا یادآوری‌های قرار ملاقات درج کنید. همه نمی‌خواهند این نوع جزئیات را با پیامک دریافت کنند.

از آنجایی که نرخ باز شدن پیامک‌ها به طور مداوم بسیار بالاتر از نرخ‌های باز شدن ایمیل است، نرخ لغو اشتراک شما نیز بالاتر خواهد بود. اگر پس از انتشار پیام، تعداد لغو اشتراک‌ها افزایش پیدا کرد، وحشت نکنید. اما نرخ لغو اشتراک خود را در طول زمان تجزیه‌ و‌ تحلیل کنید تا ببینید که چه عاملی منجر به تغییر در نتیجه شده است.

۳-اگر اشتراک در کمپین پیامکی شما پولی است به مخاطب خبر دهید

اگر شرکت مخابراتی تلفن همراه مخاطبان‌تان ممکن است برای دریافت پیامک شما هزینه‌ای از آن‌ها دریافت کند باید این موضوع را روشن و شفاف به آن‌ها بگویید. می‌توانید در زمان ثبت‌نام مشتریان در لیست کمیپن‌های پیامکی‌تان به او اطلاع دهید که ممکن است هنگام اشتراک در کمپین پیامکی، نرخ‌های پیام متنی برای آن‌ها اعمال شود.

۴-به زمان ارسال پیام‌های خود توجه کنید

برخلاف ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی که فقط چند بار در روز بررسی می‌شوند، مردم تقریبا بلافاصله پیام‌های متنی را باز می‌کنند. این ویژگی برای ارسال پیام‌های فوری عالی است، اما قرار هم نیست با این قدرت اس ام اس باعث ایجاد مزاحمت برای مخاطبین در ساعت‌های شخصی و استراحت فرد در روز شوید. هیچکس دوست ندارد در نیمه‌های شب یا صبح زود با صدای پیامک حاوی کد تخفیف یا زمان ارسال بسته پستی‌اش از خواب بیدار شود.

حتی در برخی از کشورها قوانینی در مورد اینکه چه زمانی می‌توانید پیام‌های متنی بازاریابی ارسال کنید وجود دارد. مثلا در فرانسه بازاریابی پیامکی در روزهای یکشنبه، تعطیلات یا هر زمانی بعد از ساعت ۱۰ شب مجاز نیست.

۵-نام شرکت خود را در پیام‌ها درج کنید

هنگام ارسال پیامک‌های انبوه، اکثر ارائه‌دهندگان این پیام‌ها را از طریق یک کد کوتاه ارسال می‌کنند. به‌این معنی که مخاطبین شما متوجه نمی‌شوند که این پیامک‌ها از طرف شماست. به‌ همین دلیل است که باید در متن به مخاطبین خود اطلاع دهید که چه کسی پیام را ارسال می‌کند. یعنی وقتی برای مشتریان پیامک می‌فرستید، مطمئن شوید که خودتان و کسب‌و‌کارتان را شناسایی می‌کنند. اینکه یک کوپن تخفیف برای مشتریان بفرستید ولی آن‌ها ندانند که با خرید از کدام کسب‌وکار و فروشگاه می‌توانند از این تخفیف استفاده کنند، هیچ مزیتی برای شما نخواهد داشت.

۶-فقط اطلاعات ارزشمند ارسال کنید

یکی از اشتباهاتی که برخی برندها مرتکب می‌شوند این است که با بازاریابی پیامکی مانند بازاریابی ایمیلی خود رفتار می‌کنند. بازاریابی پیامکی محدودیت‌های سختگیرانه‌ای از جمله محدویت کاراکتر دارد. نیازی نیست متن پیامک‌های شما به اندازه یک خبرنامه ایمیل طولانی باشد. بهتر است نهایتا پیام‌هایی با حداکثر ۳۰۰ کاراکتر ارسال کنید. یعنی حدود ۲ تا ۵ جمله کافی‌ست. 

همچنین مهم است که اطلاعات متن پیامک ارسالی برای کسانی که آن را می‌خوانند ارزشمند باشد. پس حتما گروه‌های مخاطب خود را از نظر سن و جنسیت و علایق بشناسید و بعد برایشان پیامک تبلیغی ارسال کنید.

۷-همیشه یک اقدام برای عمل (CTA) به متن پیامک اضافه کنید

درست مانند دیگر پیام‌های بازاریابی، در پیامک‌های تبلیغاتی خود نیز افراد را ترغیب کنید که قدم بعدی مورد نظر شما را بردارند. مثلا از وب‌سایت شما بازدید کنند، شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند یا در یک رویداد اینترنتی مثل لایو اینستاگرام‌تان شرکت کنند. حتما در پیامک‌های خود (CTA) قرار بدهید تا نرخ کلیک و ترافیک سایت‌تان را بالا ببرید.

۸-از پیامک برای تکمیل استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید

زیبایی دیجیتال مارکتینگ در این است که کانال‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای تعامل با مشتریان خود استفاده کنید. همه این کانال‌ها با هم پیوند می‌خورند تا یک سیستم ارتباطی بازاریابی قوی برای شما ایجاد کنند. یکپارچگی این سیستم ارتباطی بازاریابی، کسب‌و‌کارها را قادر می‌سازد تا در مقیاس بزرگ با مشتریان و حتی مدیران دیگر کسب‌وکارها ارتباط برقرار کنند.

پیامک و ایمیل مارکتینگ دو کانالی هستند که یکدیگر را تکمیل می‌کنند. می‌توانید از طریق هر دو کانال کمپین ایجاد کنید، از ایمیل برای درج اطلاعات دقیق‌تر و از پیامک برای برقراری ارتباط و ارسال اطلاعات حساس‌تر یا فوری‌تر استفاده کنید.

نحوه راه‌اندازی کمپین بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی به‌هیچ‌وجه پیچیده نیست. در واقع، این کار حتی از بازاریابی ایمیلی یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آسان‌تر است. زیرا همان‌طور که گفته شد متن طولانی و طراحی گرافیکی نیاز ندارد. برای شروع بازاریابی پیامکی باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. فهرستی از مشتریانی که اجازه ارسال پیامک به آن‌ها را دارید آماده کنید.
  2. یک متن پیامک ساده با جملات کوتاه و خوانا بسازید.
  3. از ابزار‌های خاص ارسال پیام‌های تبلیغاتی استفاده کنید.
  4. نتایج بازاریابی پیامکی خود مثل نرخ ورودی به سایت‌تان از طریق پیامک یا نرخ لغو اشتراک پیامک‌تان را مدام پیگیری و تجریه‌ و تحلیل کنید.

مهم است که پس از ارسال پیام، حتما عملکرد بازاریابی خود را پیگیری کنید. مثلا اگر لینکی را در پیام خود وارد کرده‌اید، ببینید چند نفر روی آن کلیک کرده‌اند. اگر کد تخفیف ویژه‌ای ایجاد کرده‌اید که مختص کمپین پیامکی شماست، ببینید چه تعداد از مردم هنگام خرید از این کد استفاده کرده‌اند و چه تعداد فروش ایجاد کرده‌اید. سپس این ارقام را با تعداد پیام‌هایی که ارسال کرده‌اید مقایسه کنید تا میزان موفقیت کمپین خود را ارزیابی کنید.

ابزارهای ارسال پیامک برای اس ام اس مارکتینگ

ارسال پیام‌های SMS بازاریابی به همه افراد موجود در لیست مخاطبین‌تان با خط موبایل شخصی چندان کارساز و حتی عملی نیست. داشتن ابزارهای ویژه برای ارسال پیامک انبوه به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی بازاریابی پیامکی موثر ایجاد و ارسال‌شان را زمان‌بندی کنید.

برخی از ابزارهایی که می‌توانند به شما در بازاریابی پیامکی کمک کنند عبارتند از:

  • افزونه‌های پیامکی رایگان
  • پنل ارسال پیامک
  • انواع افزونه پیامک وردپرس 
  • مودم Gsm

از بین این ابزارها معمولا استفاده از پنل ارسال اس ام اس یکی از پرطرفدارترین گزینه‌هاست. چون هم امکانات زیادی مثل ارائه گزارش‌های شفاف بعد از ارسال پیامک دارد و هم در بیشتر مواقع هزینه پیامک‌های ارسال‌نشده را به حساب کاربری پنل شما برمی‌گرداند و واقعا مقرون‌به‌صرفه است.

خوشبختانه شرکت‌های معتبر زیادی در ایران پنل‌های ارسال اس‌ام‌اس ارائه می‌کنند. فراز اس‌ام اس، پیام‌رسان، فراپیامک، پیامیتو، همکاران اس ام اس و SMS.ir برخی از شرکت‌های پنل ارسال پیامک شناخته‌شده در کشور هستند.

البته زمان انتخاب و خرید پنل پیامکی برای ارسال پیامک انبوه حتما باید به مواردی مثل اینکه به چه امکانات و قابلیت‌هایی در پنل پیامک خود نیاز دارید، و قرار است در چه تعداد و چه فواصل زمانی اس ام اس تبلیغاتی و خدماتی ارسال کنید، توجه کنید تا بهترین گزینه را برای حجم کاری و نیازهای بازاریابی خود بخرید.

جمع‌بندی

یک کمپین بازاریابی پیامکی به کسب‌وکار شما اجازه می‌دهد تا پیام‌های بازاریابی متنی (معرفی محصولات جدید یا کد تخفیف) یا اطلاعات فوری و ضروری (ثبت سفارش، تاریخ تحویل سفارش و…) را برای مشترکینی که انتخاب کرده‌اند از شما پیامی دریافت کنند، ارسال کند.

حواستان باشد ارسال پیامک تبلیغاتی برای لیست مخاطبان‌تان حتی آن‌هایی که خودشان درخواست دریافت پیامک دارند قوانین مخصوص به خودش را دارد. همیشه باید زمان ارسال پیامک و تعداد پیامک‌های ارسالی از کسب‌وکار خود را متعادل و به‌اندازه نگه دارید.

برخلاف ارسال پیامک به مخاطب از دستگاه شخصی شما، کمپین‌های بازاریابی پیامکی با استفاده از بازاریابی پیامکی آنلاین راه‌اندازی و مدیریت می‌شوند. مثلا به‌ کمک پنل اس ام اس یا دیگر ابزارهای اس ام اس مارکتینگ می‌توانید یک سری پیام‌ها را برای برقراری ارتباط با مشتریان، معرفی محصولات و فروش‌های ویژه یا ارسال اعلان‌های مهم به مشتریان برنامه‌ریزی کنید. برای آشنایی بیشتر با تکنیک‌های SMS مارکتینگ می‌توانید در بوت کمپ آموزش دیجیتال مارکتینگ رهنما کالج شرکت کنید.

منبع
rockcontentbrevoklaviyo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا